Ozone XXLite2 egyrétegű siklóernyő
Single Skin "Competition"
Az ernyő árát, és várható szállítási határidejét érdeklődésre, egyedileg adjuk meg!
- Nagyobb trimmsebesség
- Gyorsító
- Könnyű start és leszállás
- Megnövelt repülési komfort
- Stabil és gyors manőverezési képesség
Az XXLite2 ultrakönnyű kivitelű, egy kupolarétegű ernyő, melyet komoly Hike&Fly pilóták és alpinisták számára terveztek. A korábbi modellekhez képest sikerült javítani a teljesítményt, a kezelhetőséget, a leszállási tulajdonságokat és növelni a trimmsebességet.
AZ ÖRÖKSÉG
Az első hasonló ernyőt 2012-ben tervezték. Az XXLite volt az első innovatív egyrétegű siklóernyő, mely sorozatgyártásba is került. F*Lite beülővel kombinálva ez a típus ma is a legkönnyebb repülő eszköz.
AZ ÚJ GENERÁCIÓ
Az XXLite2 egyedülálló belépőél kialakítással rendelkezik, melyet az ipar más területein is „ram-air” megoldásnak neveznek, ami a jármű mozgása által létrehozott dinamikus nyomást jelenti. Az XXLite2-n egy ilyen kialakítású, felfújódó hengeres felület található. Az egyrétegű ernyő ezáltal a hagyományos siklóernyőkhöz hasonló belépőéllel rendelkezik, mely viselkedésében, képességeiben is hasonlóvá teszi ezt a különleges szárnyat alacsonyabb állásszögnél is, lehetővé teszi a nagyobb sebesség elérését és a gyorsító használatát.
START ÉS LESZÁLLÁS
Az ultrakönnyű szerkezetnek köszönhetően a start továbbra is nevetségesen egyszerű. Az ernyő akár a hevederek használata nélkül is a fej fölé emelhető. A csekély startsebesség igény lehetővé teszi, hogy az XXLIte2 néhány lépés után a levegőbe emelkedjen. A tervezőknek sikerült a leszállási tulajdonságokat lényegesen javítani, így már szélcsendben is lágy és kontrollált a landolás.
AKTÍV IDŐBEN
Az egyrétegű ernyővel való repülés egyik jellemző különbsége a hagyományoshoz képest, hogy az ultrakönnyű szerkezet kevésbé nyeli el a levegő mozgása okozta hatásokat, a turbulenciát. Ez szokatlan lehet, és nem teljesen kiküszöbölhető. A tervezőknek sikerült javítaniuk ezen a jellemzőn is. Az XXLite2 kiváló passzív biztonságot nyújt, de használatához szükséges a repülési tapasztalat. A teszt manőverekben az ernyő engedelmes viselkedést mutatott.
Az XXLite2 két méretben készül. A 16m2-es kisebb változat csupán 1.3kg, mely elképesztően kis méretűre csomagolható össze.
Felhasznált anyagok
- Top Surface Cloth: Porcher 7000 E71A
- Rib cloth: Porcher 7000 E29
- Upper lines: Edelrid 8000U-050/9200-30
- Mid lines: Edelrid 8000U/190/130/90/50
- Lower Lines: Edelrid 8000U230/190/130/90/50
EN D* MIÉRT? AZ XXLITE2 EN MINŐSÍTÉSE
Hogy lehetséges, hogy egy EN A jellemzőket teljesítő ernyő EN D minősítést kap? A válasz a minősítési eljárásokban az ernyőgyártók közt dúló furcsa politikai csatározás, mely az Ozone által bevezetett tesztzsinórzat alkalmazása kapcsán kezdődött a Delta típussal. A végeredmény az lett, hogy azon az ernyők, melyek teszteléséhez kiegészítő zsinórzat szükséges, automatikusan „D” minősítést kapnak, függetlenül a teszt eredményétől.
A XXLite-on a tervezők kombinált A/B sori bekötési pontokat alkalmaztak, melyek nem teszik lehetővé az „EN” eljárás által előírt méretű csukások szándékos előidézését, így ehhez a belépőélen a teszt idejére felhelyezett kiegészítő zsinórokra van szükség. Ezzel a megoldással a tesztek tökéletesen elvégezhetőek és az XXLIte2 esetében az EN A szintnek megfelelő eredményt mutatnak.
Fontos megjegyezni, hogy az EN minősítési eljárás nem írja elő a csukások létrehozatalának módját, csupán azt vizsgálja, hogy a normál repülési állapot hogyan áll helyre ezek után.
Napjainkban a legújabb fejlesztések, pl. a szárnymerevítések következtében több ernyőnél is szükséges a kiegészítő tesztzsinórzat alkalmazása, mely csak a DHV minősítő intézetnél jelenti az automatikus „D” besorolást. Az Ozone nem szándékozik félrevezetni a pilótákat és bízik benne, hogy akik az ő termékeiket választják, megfelelően a helyükön ezeket a szabályokat.
Az XXLite2 szelíd karaktere és a magas passzív biztonsága az Ozone által leírtakkal van összhangban, nem pedig a minősítők által ráütött „EN D” pecséttel.